Acu..Cubo..Try Test..  

Posted by: aidil_mujahid84


Acu.. Cubo… Try Test


Alhamdulillah dapat juga jari ni menari di atas keyboard akihirnya. Meronta jiwa ni nak menulis tapi almaklum lah penumpuan pada paper mesti di aulakan. Syukur alhamdulilah 2 paper telah berlalu tinggal 4 lagi paper yang bakal mendatang..

Sahabat mujahid..
Tajuk yang saya nukilkan kat atas skali tu saya dapat dari sebuah pasar siti khadijah kat klate. Biasanya peniaga-peniaga kat pasar tu terutamanya di lobi luar pasar pasti akan ada pelbagai kretiviti mereka sendiri dalam menarik pelanggan. Jom kita suluh diri kita, sejauh mana kita sebagai khalifah ALLAH menggunakan minda kelas pertama kita (kata ansarmujahirin) dalam menarik manusia dalam patuh dan tunduk pada kehendak ALLAH dengan lebih kreatif


Sebagai muslim yang kita perlu tanamkan semangat jihad(bersungguh-sungguh) dalam apa jua perkara yang kita kerjakan. Namun pastinya, sesuatu jalan yang baik tu bukan mudah nak dilalui kita.

“ala pulun lah kau buat sikit-sikit sudaa”
“aku nak skadar je, dapat degree dah”
“aku biasa-biasa jer”

Biasanya kata-kata member, perasaan kita sendiri dan bercampur dengan bisikan syaitan laknatullahalaihi, yang menduga dan menguji kekuatan kita dalam meneruskan perjalanan usaha kita baik dalam belajar , dan apa jua kerja yang baik yang kita ingin lakukan. Dari hati kita kata nak buat benda baik dalam beberapa saat saja akan berubah pendirian kita, kalau kita x kuat untuk melawan nafsu. Kerna itu lah penting untuk kita punya amalan yang khusus dalam berhubung dengan ALLAH selain amalan fardhu yang wajib kita kerjakan sehari semalam


Extra Mark Sape Nak?

Wah kalau dengar jer pasal nak tambah markah semua pasti berlumba- lumba nak dapatkan ye x? Sanggup kita buat apa saja janji markah lebih tu kita dapat. Kalau kita buat assignment, untuk tarik perhatian lecture pastinya kita akan buat assignment kita lebih tebal isi kandungannya , banyak sumber rujukan, kulit mukan depan yang colourful. Kalau time presentasion pula kita mesti pakai smart-smart/ lawa-lawa, ada perfume lagi dan pastinya dah buat preparation yang mantap agar punya kelancaran yang terbaik bila buat penyampaian. Mari kita renung sejenak Saya analogikan perkara tersebut dalam kerja amal kita untuk akhirat.. terkadang kita terlepas pandang dan memang x pandang dah (lebih-lebih lagi subjek yang kita dah abis final tu kan.. )
Bagaimana untuk buat kan kita dari yang lain dari hamba-hamba ALLAH yang lain. Semestinya kita perlu dan mesti buat lebih dari kebiasanya yang dikerjakan oleh kebanyakkan muslim, maksud saya bukan sekadar kita buat amalan fardhu saja bahkan kita perlu tambah dengan amalan sunat. Teringat saya pada ustaz “mursyid” kata beliau bagaimana kita nak jadi alim dan wara’ kalau kita x jumpa dengan pengajar kita yang memang alim dan wara’ juga.




Let Sroce It

Sahabat mujahid..
Saya mengajak sahabat untuk kita bersama menjadi hamba ALLAH yang lain dari yang lain dari sudut amalan kita, cubalah menambahkan keintiman hubungan kita dengan ALLAH dengan buat date lebih lama denganNYA dan cube berjumpa denganNYA dikala manusia sedang lena diulit mimpi..

Percayalah sahabatku, pengorbanan masa anda tidak sia-sia dan pastinya sahabat kan merasa kemanisan iman sepertimana yang dibilang oleh Rasullullah SAW. Tiada apa yang terindah dalam hidup ini bilamana kita bisa meraih kasih sayang yang khusus dari ALLAH, apa saja yang kita rintihkan pasti ALLAH akan dengari. Sebab kita juga selalu merintih pada NYA, bukan saja diwaktu kita susah tapi kita istiqamah dalam merintih padan walau dalam apa jua keaadaan kita

“ Ya..Allah jadikan daku dan sahabatku ini, istiqamah dalam beramal, matikanlah kami dalam iman.. Ya Allah kurniakan kami cinta mu ya Allah.. Sesungguhnya diKAUlah cinta teragung buat kami..”

inniakahfullah
aidil azhiim shamsuddin


This entry was posted on Wednesday, November 05, 2008 . You can leave a response and follow any responses to this entry through the Subscribe to: Post Comments (Atom) .

2 comments

http://thecutestblogontheblock.com/

gi stu
=]salm pjuangan

Post a Comment